fredag 12. september 2014

3 uker har gått!

Da har jeg vært 3 uker i Taiwan! Lærer å tilpasse meg mer for hver dag som går :)


Så jeg lærte noe viktig på skolen idag, med en gang timen er ferdig, løp til kafeteriaen! hvis du ikke vil stå i kø i en evighet som skjedde med meg idag...
Senere reiste vi på Rotary møte på et ekstremt fint hotell! Der holdt jeg en liten presentasjon om Norge og meg selv, men de fleste hadde ikke så bra engelsk, men min 2.vertsfar prøvde å oversette så bra som mulig. Etter en del andre taler og kunngjøringer jeg ikke forstod noenting av var det middag. Det var en buffet med forskjellige kaldretter og god dessert! og etterhvert kom de med mange forskjellige varmretter på bordet vårt, så det var et bra måltid.

Så i går var jeg på nattmarkedet for andre gang, men denne gangen hadde vi mye bedre tid. Så retten på bildet over bestod av(såvidt jeg forstod) egg, mel, østers og en aller annen saus. det smakte overraskende godt, vil gi den 4/6.
Etter dette prøvde jeg "stinky tofu"og det er akkuratt hva navnet tilsier: stinkende tofu! folk har sagt utallige ganger at jeg må prøve denne retten, de sier at den lukter vondt men smaker godt. Jeg er desverre uenig i dette, det luktet uten tvil vondt men synes også at det smakte vondt, så 1/6 på denne retten.
Det siste jeg spistevar definitivt den høyeste softisen jeg noensinne har spist! Men desverre smakte isen som om den hadde smeltet for så å bli fryst ned igjen, så 2/6.

det var det for nå, vi snakkes :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar